fredag 10 februari 2012

Politiskt utspel

Statsministern meddelade häromdagen att han öppnade för möligheten att pensionera sig när man fyller 75 år istället för nuvarande allmän pensionsålder vid 65 år. Vad ska man då ha för åsikt kring detta utspel? För mig personligen, som strävar efter ett liv i finansiellt oberoende och möjligheten att pensionera mig tidigt, är inte förslaget i enlighet med mina drömmar. Utspelet förändrar inte mina planer och drömmar, däremot tror jag att det kommer att bli extra viktigt att ha en plan som man tror på och följer till punkt och pricka. I en tid där medellivslängden ökar och pensionerna minskar kommer det för en stor del av populationen krävas egna sparpengar för att kunna leva ett gott liv efter pensionen.
Hur sparar ni för framtiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar