onsdag 1 februari 2012

Portföljuppdatering Januari 2012 – All Time High

Vid utgången av föregående månad uppgick mina totala besparingar till 372 568 SEK. Då de mesta utav mina sparpengar finns placerade i aktier och börsen har börjat 2012 på ett positivt sätt så har också värdet på min totala sparportfölj ökat. Under januari månad ökade portföljen med hela 23.7% och uppgår nu till 461 018 SEK, vilket också utgör All Time High.
Även årets första utdelning trillade in på kontot i januari och uppgick till knapp 600 SEK. Totalt sparande i januari i relation till nettolönen uppgick till 54.8%, vilket kan jämföras med månaden före då sparandet uppgick till 55.6% utav nettolönen. Det totala sparandet är däremot klart över budget där sparandegraden uppgår till 48%.
Under perioden steg de totala skulderna med 0.19% medan det egna kapitalet ökade med hela 28.6%. Soliditeten steg från 12.16% till 15.08%. Soliditeten ligger fortsatt på väldigt låga nivåer men steg dock kraftigt under januari.
Jag är väldigt nöjd med starten av 2012 och har fått svar om att jag är på rätt väg om att uppfylla mitt mål att bli finansiellt oberoende. Forsatt disciplin och hårt arbete krävs för att lyckas att uppfylla mitt mål.
Jag ser fram emot februari och alla bolagsrapporter som kommer att publiceras under månaden.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar