fredag 9 december 2011

Att Förverkliga En Dröm

Som bloggens titel antyder är det här en blogg som beskriver en country boy’s resa från att leva på små medel till att en dag kunna förverkliga sin dröm om att vara finansiellt oberoende. Det är med en enorm vilja och målmedvetenhet som jag för några år sedan började min resa mot att vara finansiellt oberoende. Jag har valt att helt öppet låta alla följa min väg mot mitt mål, som framgår ovan uppgår det totala värdet på mitt sparkonto, inkl aktiekonto, till 330 000 SEK. Varenda krona utav dessa 330 000 SEK har förvärvats genom mycket slit och hårt arbete. Jag har nyligen passerat linjen då jag är närmare 30 än 20 år. Jag har ett tydligt definierat mål där jag ska vara finansiellt oberoende när jag fyller 50 år. Det är helt klart ett mycket tufft mål, MEN, det är inte omöjligt. Jag har viljan och jag har kraften som krävs för att uppnå mitt mål. Mitt första delmål är att passera en miljon på kontot innan fyllda 30 år.
Jag har idag ett helt okej välbetalt jobb och jag trivs toppen med att jobba. Vad som dock kommer att ligga till grund för att uppnå mitt mål är att hålla koll på kostnaderna. Procentuellt sett kommer aldrig förmögenheten att öka så länge kostnaderna öker i samma eller snabbare takt än vad intäkterna gör. Mycket fokus i denna blogg kommer därför att handla om att få till en bättre kostnadsstruktur, utan att det ska påverka nyttan av min livsstandard alltför mycket. För att öka inflödet av money på mina sparkonton kommer jag att spara/investera största möjliga del av den månatliga inkomsten. Jag kommer i ett senare skede att leverera mina huvudmål för 2012. Investeringarna görs allt som oftast i aktier och jag kommer också här i ett senare skede att redogöra för den investeringsstrategi som passar bäst för mig.
Väl mött och hjärtligt välkomna!
The Country Boy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar